fredag 25 december 2009

en misslyckad julafton

Julaftonsmorgonen började med att pappa kommer in runt 11.00-11.30 och skriker på mig att jag sover bort hela dagen och bla bla bla. Jag kände att jag ville inte bråka på julafton så gick upp direkt. Släkten kom vid 2, klockan 3 kollade vi på kalle anka och efter det lite mat. Efter julmaten (som jag har nu käkat 4 gånger) kom tomten (pappa). Av tomten fick jag ett presentkort och pengar, aldrig fel. Under julgranen så var det många paket, alla var spända på att se vad dom skulle få. Men när alla julklappar var utdelade så satt jag, Jesper, Nathalie och Jacqueline bara med ett varsitt kuvert medans Max och Joel hade typ 15 julklappar var och de andra hade också några. I kuvertet låg 1000 kronor, inte fel med det. Men på julafton vill man ju öppna paket, spänningen att riva upp paket. Men vi fick bara 2 kuvert. Jag vart glad för pengarna, men blev besviken att jag inte fick julklappar. Nu får jag köpa julklappar till mig själv, det var så det kändes. Man sitter i en soffa, kollar när folk öppnar sina julklappar hur glada dom blir. Sen sitter man där, med bara 2 kuvert. Vi vart lite ledsna och så och då ska pappa började bråka. Jag orkade inte var kvar så gick och mötte Stephanie och sen vidare till Ellen, tjejerna gjorde mig på bra humör! Fick min efterlängtande paljett basker av min älskade fisk! Jag får inte ha på mig den när jag är med henne, men det ska vi nog fixa! ;)

Ska vara social med anton nu, puss!

Inga kommentarer: